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yanpeng
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发表于: IP:您无权察看 2014-10-16 14:30:42 | [全部帖] [楼主帖] 楼主

 Hi all,

I'm having some client issues, trying to find the cause of the error in the title.

Client version is : tuxedo Version 10.3.0.0 with VS2005, 32-bit. Running on Windows 2003 server.

In the server ULOG around the same time I'm seeing:

085201.amaix0!WSH.2084972.1.0: WSNAT_CAT:1287: WARN: Forced shutdown of client; user name '192.168.55.92'; client name '192.168.10.77-192.168.55.92'; w

orkstation address '//192.168.55.90:2652'

The WSL setup in the UBB looks like:

"WSL" SRVGRP="WSL" SRVID=101

CLOPT="-A -t -- -n //amaix0:12151 -M 4 -T 60 -I 600 -m 1 -x 50 -w WSH"

RQPERM=0666 REPLYQ=N RPPERM=0666 MIN=1 MAX=1 CONV=N

SYSTEM_ACCESS=FASTPATH

MAXGEN=1 GRACE=86400 RESTART=N

MINDISPATCHTHREADS=0 MAXDISPATCHTHREADS=1 THREADSTACKSIZE=0

SICACHEENTRIESMAX="500"

Nothing/nobody is doing anything to the WSL at the time we see the errors.

Server is running on AIX 5.3, INFO: Oracle Tuxedo, Version 10.3.0.0, 32-bit, Patch Level 057

Is there any way to get the ULOG to write more useful information? Any params in the UBB I could be checking? It happens at a fairly busy time on the system but I dont think it's hitting the connection limit for the listener (currently 200 connections spread over 4 handlers) although I did think of perhaps setting up a 2nd listener and spreading the load.

Thanks!

Adam

Hi Adam,

From the docs, the error indicates:

This may result from shutting down a WSH when clients are connected, a client connection has timed out, the WSH was unable to send a network message to the client or an incorrect APP_PW (application password) was rejected during tpinit.

My guess is that clients are timing out, likely due to inactivity as you have set a 60 minute timeout for inactivity. Try increasing the timeout if there is a chance clients are inactive for more than 60 minutes.

Do you have a firewall between your clients and the Tuxedo system? If so it is possible that the connection is being terminated by the firewall so looking at the -K option to enable keepalive might help as well.

Regards,

Todd Little

Oracle Tuxedo Chief Architect

--转自 北京联动北方科技有限公司




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